چه‌ طور از تامین مالی جمعی استفاده کنیم؟

  • آبان ۸, ۱۴۰۱
چه‌طور سرمایه‌گذاری کنیم؟

تامین مالی جمعی، تامین پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری است با استفاده‌از سرمایه‌های اندکِ شمار زیادی از افراد. گردهم آوردن سرمایه‌گذاران برای تامین مالی جمعی متکی‌است‌بر دسترسی آسان شبکه‌های گسترده مردم به رسانه‌های اجتماعی.

این روش، با گسترش مجموعه سرمایه‌گذاران فراتر از دایره سنتی مالکان، بستگان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، پتانسیل افزایش کارآفرینی را دارد.

سازمان‌ها، کسب‌وکارها و افراد به‌طور یکسان می‌توانند از سرمایه‌گذاری جمعی برای هرگونه پروژه استفاده کنند؛ مثلا برای اهداف خیریه؛ پروژه خلاق؛ راه‌اندازی کسب‌وکار؛ شهریه مدرسه؛ یا هزینه‌های شخصی.

سرمایه‌گذاری جمعی این فرصت را برای کارآفرینان پدید آورده تا صدهاهزار یا میلیون‌ها دلار از هرکه پول برای سرمایه‌گذاری دارد جمع کنند. روش تامین مالی جمعی برای هرکه ایده‌ای برای ارائه آن در برابر سرمایه‌گذاران دارد، یک انجمن از سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

سرمایه‌گذاری جمعی اغلب توسط شرکت‌های نوپا یا کسب‌وکارهای در حال رشد به عنوان راهی برای دسترسی به وجوه جایگزین استفاده می‌شود. این روشی نوآورانه برای تامین منابع مالی برای پروژه‌ها، کسب‌وکارها یا ایده‌های جدید است.

بسیاری از پروژه‌های تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش هستند؛ سرمایه‌گذاران ممکن است در راه‌اندازی یک محصول جدید شرکت کنند یا برای سرمایه‌گذاری‌شان هدیه‌ای بگیرند.چ

تامین مالی جمعی در بورس چیست

مزیت‌های تامین مالی جمعی

سرمایه‌گذاری از طریق تامین مالی جمعی می‌تواند بینش مفیدی از بازار و دسترسی به مشتریان جدید به شما بدهد.

پلتفرم‌های تامین مالی جمعی، وب‌سایت‌هایی‌اند که تعامل بین گرد‌آوری‌کنندگان کمک مالی و سرمایه‌گذاران را ممکن می‌کنند. تعهدهای مالی را می‌توان از طریق پلتفرم تامین مالی جمعی انجام داد و جمع‌آوری کرد.

اگر کمپین جمع‌آوری سرمایه موفقیت‌آمیز باشد، معمولا پلتفرم‌های تامین مالی، هزینه‌ای دریافت می‌‌کنند و البته در مقابل، انتظار می‌رود پلتفرم‌های تامین مالی جمعی، خدماتی امن و آسان برای استفاده ارائه دهند.

بسیاری از پلتفرم‌ها از مدل تأمین مالی همه یا هیچ استفاده می‌کنند؛ یعنی اگر به هدف برسد، هزینه‌ کار را دریافت می‌کنند و اگر نرسد، سفارش‌دهندگان پروژه تامین مالی جمعی، همه پول‌شان را پس می‌گیرند – بدون ضرر مالی.

با این حال، در سال‌های اخیر، برخی از پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی دامنه سرمایه‌گذاری جمعی را گسترش داده‌اند تا راهی را برای افراد خلاق – هنرمندان، نویسندگان، نوازندگان یا پادکست‌ها – ارائه دهند تا بتوانند کار خلاقانه‌شان را با دریافت یک منبع درآمد ثابت حفظ کنند.

بارزترین مزیت تامین مالی جمعی برای یک شرکت یا فرد تازه کار، توانایی آن برای دسترسی به گروه بزرگتر و متنوع‌تری از سرمایه‌گذاران و حامیان است. با فراگیرشدن رسانه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های تامین مالی جمعی راهی باورنکردنی برای کسب‌وکارها و افراد است که هم مخاطبان خود را افزایش دهند و هم بودجه مورد نیازشان را دریافت کنند.

انواع مدل تامین مالی جمعی

راهنمای تامین‌ مالی جمعی در بورس

۱. تامین مالی مبتنی بر کمک مالی؛ که در آن اهداکنندگان به تامین مبلغ کل یک پروژه جدید کمک می‌کنند. بازده وعده‌داده‌شده، اغلب محصول یا خدماتی است که با درآمد حاصل از کمپین تامین مالی جمعی ایجاد می‌شود. برای پروژه‌های خیریه که ذینفع نهایی آن اهداکننده نیست، ممکن است امتیاز یا پاداش دیگری برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

۲. سرمایه‌گذاری جمعی‌ای که در آن کسب‌وکارهایی که به دنبال سرمایه‌اند، سهام مالکیت‌شان را به صورت سهام یا بدهی آنلاین می فروشند. در این مدل، افرادی که سرمایه‌گذارند، برخلاف مدل اهدایی، مالک یا سهامدار می‌شوند و پتانسیل بازده مالی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.